Polityka prywatności

Polityka prywatności

1. Podstawy

1.1. Niniejszy dokument stanowi opis polityki prywatności zawartej na stronach internetowych pod adresami: www.nimit.pl i www.polskakronikatanca.pl, których administratorem jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, ul. Fredry 8, 00-097 Warszawa, wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod nr 83/2010, NIP 525-249-03-48, REGON: (Instytut).
1.2. Celem Polityki jest określenie zasady, sposobu przetwarzania oraz wykorzystywania danych i informacji pochodzących od użytkowników strony internetowej, a także zawiera informacje dotyczące uprawnień osób fizycznych w odniesieniu do udostępnionych przez nich danych osobowych.
1.3. Prosimy o dokładne zapoznanie się z treścią niniejszej polityki. Wchodząc na tę stronę lub korzystając z niej i przesyłając nam jakichkolwiek dane osobowe użytkownik akceptuje warunki niniejszej polityki prywatności.
1.4. Prosimy o zwrócenie uwagi, że opuszczając niniejszą stronę (np. przechodząc za pomocą linku na stronę znajdującą się w innej domenie), użytkownik przechodzi w obszar, gdzie nie obowiązuje niniejsza polityka prywatności. Instytut nie ponosi odpowiedzialności za zasady polityki prywatności obowiązujące na stronach obsługiwanych przez inne podmioty.

2. Zasady ochrony danych osobowych

Instytut jest administratorem danych osobowych podawanych przez użytkowników na stronie www.nimit.pl. Instytut dokłada szczególnej staranności, aby wszelkie dane osobowe były przetwarzane zgodnie z celem, dla których zostały zebrane i wykorzystywane stosownie do zakresu udzielonych zezwoleń (zgód) oraz obszarów przetwarzania dozwolonych prawem.

3. Cel przetwarzania danych osobowych

3.1 Każda osoba przekazująca Instytutowi dane osobowe za pośrednictwem formularzy zamieszczonych na stronie internetowej jest informowana o konkretnym celu w jakim dane te są przetwarzane oraz podstawie prawnej przetwarzania.
3.2. Instytut wykorzystuje dane osobowe wyłącznie we wskazanych celach. W szczególności:
a) w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie newslettera,
b) w przypadku kontaktu z Instytutem za pośrednictwem formularzy kontaktowych na stronach internetowych,
c) w przypadku aplikowania na stanowisko pracy w ramach rekrutacji organizowanych przez Instytut,
d) w przypadku zawarcia i realizacji umowy z Instytutem,
e) w przypadku otrzymywania informacji na temat działalności Instytutu,
f) w przypadku uczestnictwa w konkursach, których organizatorem jest Instytut.
3.4. Państwa dane osobowe przetwarzane na podstawie udzielonej zgody będą przetwarzane do czasu jej cofnięcia lub ustania celu dla jakiego dane zostały zgromadzone. Udzielona zgoda może być w każdym czasie cofnięta bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane przetwarzane w związku z zawarciem i realizacją umowy, będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie dłużej jednak niż do upływu terminu, w którym Instytut może dochodzić roszczeń związanych z zawartą umową, chyba, że z ustawy o rachunkowości wynika dłuższy okres.

4. Bezpieczeństwo i przechowywanie informacji

4.1. Instytut zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych dzięki odpowiednim środkom technicznym i organizacyjnym, mającym na celu zapobieżenie bezprawnemu przetwarzaniu danych oraz ich przypadkowej utracie, zniszczeniu oraz uszkodzeniu.
4.2. Instytut dokłada szczególnej staranności, żeby informacje osobowe były:
– zgodne z prawem, rzetelne i przejrzyste,
– zbierane w konkretnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
– adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
– prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
– przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne dla celów, w których dane te są przetwarzane; – przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych;
– z zachowaniem zapewnienia realizacji praw osób, których dane dotyczą;
– nie transferowane bez odpowiedniej ochrony do krajów poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowych.

5. Pozyskiwanie danych

5.1. Gromadząc jakiekolwiek dane osobowe Instytut zapisuje skąd po raz pierwszy zostały one pozyskane.
5.2. Dane osobowe są pozyskiwane poprzez:
– formularze wypełniane online – informacje gromadzone są dzięki rozmaitym formularzom dostępnym na stronie internetowej, służącym do celów kontaktowych, zgłoszenia pytań, wyrażenia uwag;
– kontakt bez pośrednictwa sieci – na stronach internetowych Instytutu znajdują się różne numery telefonów i faksów oraz adresy email, pod którymi można się z nami kontaktować;
– dane o ruchu oraz statystyki dotyczące częstości odwiedzin na stronach Instytutu – prowadzony jest rejestr informacji na temat danych o ruchu, które są automatycznie rejestrowane przez nasz serwer, takich jak adres IP użytkownika, URL odwiedzane przed wizytą na naszej stronie, URL odwiedzane po wizycie na naszej stronie oraz odwiedzane strony. Gromadzone są również statystyki na temat ilości wejść na stronę oraz odsłon strony. Instytut nie jest w stanie bezpośrednio określić tożsamości użytkownika na podstawie danych o ruchu oraz statystyk dotyczących korzystania ze strony.
– podczas korzystania z zasobów stron internetowych zarządzanych przez Instytut – gromadzone są informacje o użytkownikach za pośrednictwem plików takich jak „cookies” Cookies – małe pliki tekstowe przenoszone ze strony internetowej i przechowywane na twardym dysku komputera użytkownika używane dla dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb oraz zainteresowań użytkowników serwisu. Pozwalają one stronie „zapamiętać”, kim jesteś. Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcję przyjmowania cookies, jednakże efektem takiej zmiany może być utrata możliwości korzystania ze strony Instytutu. Szczegóły dotyczące użytkowania plików cookies określone zostały w „Polityce plików cookies”.

6. Prawa użytkownika

6.1. Instytut respektuje przysługujące każdej osobie uprawnienia związane z przetwarzaniem jej danych osobowych. W szczególności każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
– uzyskania informacji o przetwarzaniu jej danych osobowych,
– prawo dostępu do danych, żądania ich sprostowania, uzupełnienia i zmiany,
– prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
– prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
– prawo do przenoszenia danych
– prawo sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w usprawiedliwionych celach Instytutu jako administratora danych, w tym marketingu bezpośredniego jego produktów i usług oraz profilowania, a także prawo do niepodlegania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu.
6.2. Instytut zastrzega, że w przypadku braku możliwości bezwzględnej identyfikacji osoby, na przykład w związku z zakresem podanych przez nią danych, może odmówić podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą informując o tym tą osobę, chyba że osoba ta dostarczy dodatkowych informacji pozwalających ją zidentyfikować.
6.3. Instytut informuje, że nie ma on obowiązku usunięcia danych („prawa do bycia zapomnianym”) w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do:
– korzystania z praw i wolności wypowiedzi i informacji,
– wywiązania się z prawnego obowiązku przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa polskiego, lub wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym,
– celów archiwalnych w interesie publicznym, celów badań naukowych lub historycznych lub celów statystycznych,
– do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6.5. W razie wniesienia przez Użytkownika sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania w celach marketingowych, profilowania lub wobec przekazywania danych osobowych innemu administratorowi danych, sprzeciw jest uwzględniany. Administrator danych może jednak pozostawić w zbiorze dane identyfikujące osobę fizyczną wyłącznie w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby w celach objętych sprzeciwem.
6.6. Użytkownik może skorzystać z prawa do informacji i dostępu do danych, nie częściej niż raz na 6 miesięcy. Na wniosek osoby, której dane dotyczą, administrator danych jest obowiązany, w terminie 30 dni, udzielić koniecznych informacji.
6.7. Aby móc zrealizować któreś z powyższych uprawnień przysługującym osobom fizycznym, prosimy o bezpośredni kontakt poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: nimit@nimit.pl lub listownie na adres Instytutu.

7. Zakres udostępniania danych o użytkownikach 

Instytut oświadcza, że nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych do przetwarzania danych osobowych użytkowników innym osobom lub instytucjom, chyba, że dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie użytkownika, albo też na żądanie uprawnionych na podstawie ustawy organów państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań lub działań związanych z bezpieczeństwem lub obronnością, dla określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego, gdy jest to niezbędne do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów Instytutu.

8. Zmiany dotyczące polityki prywatności

Na zmiany w polityce ochrony prywatności Instytutu mogą mieć wpływ zmiany w sferze ustawodawczej w zakresie ochrony danych osobowych, a także inne czynniki. O wszelkich zmianach klienci i użytkownicy zostaną bezzwłocznie poinformowani na naszej stronie internetowej. W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu.

9. Inspektor ochrony danych

Informujemy, iż w Instytucie powołany został Inspektor Ochrony Danych (IOD), który został zgłoszony do rejestru prowadzonego przez Urząd Ochrony Danych Osobowych. Z IOD można się skontaktować poprzez adres email: iod@nimit.pl.

10. Prawo do skargi

W każdym przypadku uznania, że jej prawa wynikające z przepisów prawa i niniejszej polityki prywatności są naruszane osobie fizycznej przysługuje prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ulicy Stawki 2.